ORT 3단계 - Sniff

Sniff


“Will you look after Sniff today?”  Said Mrs May

“오늘 Sniff 좀 돌봐 줄래?” May씨가 말했어요


Wilf and Wilma were happy.

Wilf와 Wilma는 행복했어요.


They wanted to look after the puppy.

그들은 그 강아지 돌보기를 원했어요.


They took Sniff to the park.

그들은 공원에 Sniff를 데리고 갔어요.


The puppy was excited.

그 강아지는 신이 났어요.


Sniff liked to roll on her back.

Sniff는 뒤로 둥글기를 좋아 했어요.


Jump up for a stick…

막대기를 잡으려고 뛰었어요..


Run after a ball…

공을 뒤쫒고


And bark at a cat 

고양이에게 짖었어요..


Then Sniff went in the mud. 

그리고, Sniff는 진흙 안으로  들어갔어요.


She ran after a duck.

그녀는 오리를 쫒았어요.


She jumped in the pond.

그녀는 연못안으로 뛰어들었어요.


And she barked at a dog.

그리고 그녀는 어떤 개에게 짖었어요.


“I am hot.”  Said Wilf. “I want a rest.”

”나는 더워.“ Wilf가 말했어요. ”나는 쉬고 싶어.“


”I am hot, too,” said Wilma. “I want a drink.”

“나도 더워.” Wilma가 말했어요, “나는 물마시고 싶어.”


Mum couldn’t find Sniff.

엄마는 Sniff를 찾을 수 없었어요.


She couldn’t find Wilf and Wilma.

그녀는 Wilf와 Wilma를 찾을 수 없었어요.


Mum and Dad looked and looked.

엄마와 아빠는 찾고 찾았어요.


“They must be lost,” said Mum.

“그들은 분명 길을 잃었을 거야,“ 엄마가 말했어요.


They were fast asleep.

그들은 깊은 잠에 빠졌어요.


“They are worn out,” said Dad 

“그들은 지쳤어,” 아빠가 말했어요.


Ort Sniff





추천 영상

ads
Powered by Blogger.