Henry and Mudge - and The Snowman Plan (1)

Henry and Mudge 


And The Snowman Plan (1)








Chapter 1. Contest!


On a snowy day in January,
1월 눈오는 날에 

Henry and Henry’s big dog Mudge
헨리와 헨리의 큰개 머지는 

saw a sign in a store window.
보았다 싸인을 상점 창에있는

It said SNOWMAN CONTEST,
그것은 말하고 있었다. 눈사람 경연대회를

SATURDAY AT THE PARK.
토요일 공원에서

“A snowman contest!”
“눈사람 경연대회”

said Henry.”Wow!”
이야기했다 헨리가 “와우”

Mudge wagged his tail.
머지는 흔들었다 그의 꼬리를

He always wagged his tail 
그는 항상 흔들었다 그의 꼬리를

when Henry said, “Wow.” 
헨리가 말했을 때 “와우”

It meant excitement.
그것은 의미했다 재미있는 것을 

And sometimes it meant dessert!
그리고 때때로 그것은 의미했다 간식을!

Henry ran home
to tell his father.
헨리는 달렸다 집으로 그것을 아버지에게 이야기 하기 위해

Henry‘s father was in the basement, painting a chair  
헨리의 아버지는 지하실에 있었다 의자를 칠하며

He had green paint on his
hair, across his nose,
and in his mustache.
그는 묻히고있었다 그의 머리, 그의 코 그리고 그의 코수염에

“Guess what, Dad?” said Henry.
“어떻게 생각해 아빠?” 말했다 헨리가

(Mudge was looking for a special old boot.)
(머지는 특별한 오래된 구두를 찾고 있었다.)

“What?” Asked Henry’s father.
“무엇을?” 물었다 헨리의 아빠가

He wiped some paint across his chin.
그는 닦았다 약간의 페인트를 그의 턱에서 

“There’s snowman contest on 
Saturday!” Said Henry 
“눈사람 경연대회가 있어 토요일에” 말했다 헨리가

“Snowman contest!” Said Henry’s father.
“눈사람 경연대회!” 말했다 헨리의 아빠가

He wiped some paint 
on his ears. “Wow!”
그는 닦았다 약간의 페인트를 그의 귀에 있는 “와우”

“Can we go?” Asked Henry.
“갈 수 있어?” 물었다 헨리가

“Sure!” Said Henry’s father.
“물론!“ 말했다 헨리의 아빠가

He wiped some paint on his elbow.
그는 닦았다 약간의 페인트를 그의 팔꿈치 위의

Henry looked at his father.
헨리는 보았다 그의 아빠를

Henry looked at the chair.
헨리는 보았다 그 의자를

“Dad, I think that chair has been painting you.” Said Henry.
”아빠, 나는 의자가 너를 칠했다고 생각해“ 말했다 헨리가

Henry dad looked at himself
In an old mirror.
헨리의 아버지는 자신을 본다 오래된 거울로

He had green hair, a green nose, 
그는 녹색 머리, 녹색 코, 

A green mustache, a green chin,
녹색 코수염, 녹색 턱

Green ears, and a green elbow.
녹색 귀, 그리고 녹색 팔꿈치를 가지고있었다.

Henry’s dad looked at Henry.
헨리의 아빠는 보았다. 헨리를

He said, “You should see me when I paint a house!”
그는 말했다 ”너는 내가 집을 칠했을 때를 봤어야 해!“


 














추천 영상

ads
Powered by Blogger.