Henry and Mudge - In Puddle Trouble (3)

Henry and Mudge 


In Puddle Trouble (3) 


Chapter3. The Kittens

In Puddle Trouble





In May the cat who lived next door to Henry and Mudge had a litter of kittens. There were five kittens.
5월, 그 고양이 (헨리와 머지의 옆집에 살던)는 새끼 고양이 한무리를 낳았다. 거기에는 5섯마리 아기 고양이가 있었다.

One was orange. Aone was gray. One was black and white. And two were all black. 
한 마리는 오랜지색,  다른 하나는 회색, 하나는 검고 하얀색, 그리고 두 마리는 모두 검은색 이었다.

The kittens sometimes stayed in a box in their fron lyard to get some sun while the mother cat rested. 
그 아기 고양이들은 때때로 머물렀다, 박스안에 그들의 뜰앞에 있는, 약간의 햇빛을 쪼이기 위해, 그들의 엄마 고양이가 쉬는 동안 .

One day Henry and Mudge peeked in the box. 
어느날 헨리와 머지는 훔쳐봤다 그 상자 안을

They saw tiny little kitten faces and tiny little kitten paws and heard tiny little kitten meows. 
그들은 보았다 아주작은 어린 고양이의 얼굴과 아주작은 어린 고양이의 발바닥 그리고 들었다 아주 작은 어린 고양이의 울음소리를

Mudge sniffed and sneffed and sniffed. 
머지는 냄새 맡고, 맡고, 또 맡았다.

He wagged his tail and sneezed and sniffed some more. 
그는 그의 꼬리를 흔들고 짖고, 킁킁냄새 맡았다. 약간 더

Then he put his big head into the box and with his big tongue he licked all five kittens. 
그리고 그는 넣었다 그의 큰 머리를 상자안으로 그리고, 그의 큰 혓바닥으로 다섯마리 모두를 핧았다.

Henry laughed. 
헨리는 웃었다.

"Do you want some kittens of your won?" he ased Mudge. 
“너는 원하니? 약간의 새끼 고양이를 너자신의?” 그는 머지에게 물었다.

Mudge grunted and wagged his tail agin. 
머지는 킁킁거리고 흔들었다. 그의 꼬리를 다시
 
Whenver the kittens were in thier front yard, Henry and Mudge visited the box. 
그 아기 고양이들이 그들의 들 앞에 있을때 마다, 헨리와 머지는 그 상자를 방문했다. 

Henry loved their little noses. 
헨리는 사랑했다 그들의 작은 코들을

And he had even given them names. 
그리고 그는 그들에게 이름을 지어주었다.

He called them Venus, Earth, Mars, Jupiter, Saturn. Henry loved planets, too.
그는 불렀다 그들을 비너스, 어스, 마스, 쥬피터, 새턴,이라고 헨리는 사랑했다 행성들을 또한

While Henry was at school one day, a new dog came up Henry's street. 
핸리가 학교에 있던 어느날, 하나의 새로운 개가 핸리의 동네와 왔다.

The five kittens were sleeping in the box in their yard. 
그 다섯마리의 아기고양이들은 자고 있는 중이었다 그들의 마당에 있는 그 상자 안에서

Mudge was sleeping in Henry's house. 
머지는 자고 있는 중이었다 헨리의 집안에서.

When the new dog got closer to Henry's house, Mudge's ears went up. 
그 새로운 개가 헨리의 집에 가까워 졌을때, 머지의 귀가 깨어났다.

When the new dog got even closer to Henry's house, Mudge's nose went in the air. 
그 새로운 개가 헨리의 집에 가까워 졌을 때, 머지의 코가 그 공기를 맡았다. 

And just when the new dog was in front of Henry's house, Mudge barked. 
그리고 그 새로운 개가 헨리의 집 앞에 왔을 때, 머지가 짖었다. 

He barked and barked and barked until Henry's mother opened the door. 
그는 짖고 짖고 또 짖었다. 헨리의 엄마가 그 문을 열때까지

And just as Mudge ran out the door, the new dog was in the neighbor's yard, looking in the kittens' box.
그리고 막 머지가 달려나갔다 문을, 그 새로운 개가 새끼 고양이의 상자를 바로 보고 있을 때 이웃의 뜰에서

And just as the new dog was putting his big teeth into the box, Mudge ran up behind him.
그리고 막 그 새로운 개가 그의 큰 이빨을 그 상자안에 넣엇을때, 머지는 그의 등뒤에서 달려들었다.

 SNAP! went Mudge's teeth when the new dog saw him. 
으르렁! 머지가 이빨을 들어냈다  그 새로운 개가 그를 보았을 때

SNAP! went Mudge's teeth again when the new dog looked back at the box of kittens.
으르렁! 머지가 이빨을 들어냈다 다시, 그 새로운 개가 돌아 봤을때 그 아기 고양이의 상자를 

Mudge growled.
머지는 으르렁 거렸다.

He looked into the eyes of the new dog. 
그는 바라봤다 그 새로운 개의 눈을

He stood ready to jump.
그는 서있었다 점프하기위해 준비자세로

And the new dog backed away from the box. 
그리고 그 새로운 개는 짖었다 그 상자로 부터 멀어지며

He didn't want the kittens anymore. 
그는 원하지 않았다 그 아기 고양이들을 더이상.

He just wanted to leave. And he did. Mudge looked in the kitten box. 
그는 그저 원했다 떠나기를. 그리고 그는 떠났다. 머지는 봤다 그 아기고양이 상자 안을 

He saw five tiny faces and five skinny tails and twenty little paws. 
그는 보았다 다섯마리의 아주 작은 얼굴과 다섯개의 아주작은 꼬리, 그리고 20개의 아주 작은 발바닥들을

He reached in and licked all five kittens. 
그는 다섯마리 모두를 핧았다.

Then he lay down beside the box and waited for Henry.
그리고 그는 옆에 누웠다 그 상자 그리고 기다렸다 헨리를 

Venus, Earth, Mars, Jupiter, and Saturn went back to sleep.
비너스, 어스, 마스, 쥬퍼터 그리고 새턴은 잠으로 돌아갔다.(다시 잤다)



추천 영상

ads
Powered by Blogger.