ORT 4단계 - The Secret Room

The Secret Room


the secret room

Biff and Chip liked the new house. They helped Mum and Dad.

비프와 칩은 좋아했다 그 새로운 집을. 그들은 도왔다 엄마와 아빠를

Mum put wallpaper on the wall. Chip helped her.

엄엄암ㄹㅁㄹㅁㄹㅁㄹㅁ

​엄마는 붙였어요 벽지를 그 벽에. 칩은 도왔어요 그녀를



Dad painted a door. Biff helped him.

아빠는 색칠했어요 문을. 비프는 도왔어요 그를.

Biff was in her room. Dad looked at the wallpaper.

비프는 있었어요 그녀의 방에. 아빠는 봤어요 그 벽지를

Biff wanted new wallpaper.

비프는 원했어요 새로운 벽지를.

They went to the wallpaper shop.

그들은 갔어요 그 벽지 가게에

Biff looked at the wallpaper. She liked this wallpaper.

비프는 보았어요 그 벽지를. 그녀는 좋아했어요 이 벽지를

Mum and Dad pulled the wallpaper off.

엄마와 아빠는 당겨 버꼇어요 그 벽지를

Biff and Chip helped. "What a job!" said Chip.

비프와 칩은 도왔어요 "일이 많네!" 말했어요 칩이.

Biff found a door.

비프는 찾았어요 한 문을.

The door was stuck.


그 문은 찡겨 있었어요.

Mum opened the door. She found a room.




엄마는 열었어요 그 문을. 그녀는 찾았어요 한 방을.


Everyone looked inside.

모두가 봤어요 안쪽을.


Mum went into the secret room. She found a little house.

엄마는 안으로 들어갔어요. 그 비밀의 방 . 그녀는 찾았어요 하나의 작은 집을.


"It looks like our house," said Mum.

"그것은 우리 집처럼 보여," 말했어요 엄마가


Biff opened the little house. Everyone looked inside.

프는 열었어요 그 작은 집을. 모두가 봤어요 안쪽을

"It looks like our house indside," said Biff.



"그것은 우리의 집 안 처럼 보여," 말했어요 비프가

Kipper found a little dog. "Look at this little dog," said Kipper.

키퍼는 찾았어요 하나의 작은 개를, "이 작은 개를 봐," 말했어요 키퍼가​


"It looks like our dog. It looks like Floppy."

"그것은 우리의 개처럼 보여, 그것은 플로피 같아."


Chip found three little children.



칩은 찾았어요 세 작은 아이들을​


"Look at the children," said Chip. "They look like us."

"아이들을 좀 봐," 말했어요 칩이. "그들은 우리처럼 보여"

Biff liked her bedroom. She liked the secret room too.



비프는 좋아햇어요 그녀의 침실을. 그녀는 좋아했어요 비밀의 방을 또한.

Dad painted the secret room. Biff put things inside.

아빠는 칠했어요 그 비밀의 방을. 비프는 놓았어요 물건들을 안쪽에.





Biff was in bed. She was fast asleep. She dreamed about the little children.

비프는 침대안에 있었어요. 그녀는 빠르게 잠들었어요. 그녀는 꿈을 꾸었어요 그 작은 아이들에 대한



추천 영상

ads
Powered by Blogger.