ORT 3단계 - A cat in the Tree

A cat in the Tree


Floppy barked at a cat. The cat ran up a tree.

Floppy가 고양이를 보고 짖었어요. 그 고양이는 나무위로 달아났어요.


Biff was cross with Floppy.

Biff는 Floppy에게 화가 났어요.


Wilma climbed on the wall.

Wilma는 벽을 타고 올라갔어요.


Wilma climbed up the tree.

Wilma는 나무를 타고 올라갔어요.


She couldn’t get the cat.

그녀는 고양이를 잡을 수가 없었어요.


Wilma couldn’t get down.

Wilma는 내려올 수 없었어요.


Wilma’s dad was cross.

Wilma의 아빠는 화가 났어요.


He put the ladder up.

그는 사다리를 올려 놓았어요


Wilma climbed down.

Wilma가 타고 올라갔어요.


Wilma’s dad climbed the tree.

Wilma의 아빠는 나무를 올라갔어요.


He couldn’t get the cat.

그는 그 고양이를 잡을 수 없었어요.


Wilma’s dad was stuck. 

Wilma의 아빠는 끼었어요.


The cat jumped down.

그 고양이는 뛰어 내려왔어요.


The fireman put a ladder up.

그 소방관은 사다리를 올려놓았어요.


Wilma’s dad climbed down.

Wilma의 아빠는 내려왔어요.


“Oh no!” said everyone.

“오 안돼!” 모두가 말했어요


A cat in the tree





추천 영상

ads
Powered by Blogger.