ORT 3단계 - By the Stream

By the Stream


Mum and Dad sat on the rug.

엄마와 아빠는 러그위에 앉았어요.


The children played by the stream.

아이들은 시냇가에서 놀았어요.


Biff went on the bridge.

Biff는 다리위로 갔어요.


They dropped sticks in the water.

그들은 나뭇가지를 물에 떨어뜨렸어요.


Kipper couldn’t see.

Kipper는 볼 수 없었어요.


Kipper climbed up.

Kipper는 올라왔어요.


He dropped Teddy in the water.

그는 태디를 물 속에 빠뜨렷어요.


“Get Teddy,” said Kipper.

“테디를 건져” 키퍼가 말했어요.


Biff couldn’t get Teddy.

Biff는 테디를 건질 수 없었어요.


“Get Teddy,” said Kipper.

“테디를 건져” Kipper가 말했어요.


Mum couldn’t get Teddy.

엄마는 테디를 건질 수 없엇어요.


“I want Teddy,” said Kipper.

“나는 테디를 원해” Kipper가 말했어요.


Dad couldn’t get Teddy.

아빠는 테디를 건질 수 없었어요.


Dad fell in.

아빠가 빠졋어요.


Splash!

첨벙!


“I am a frogman,” said Dad.

“나는  프로그맨이야~” 아빠가 말했어요.


By the Stream




추천 영상

ads
Powered by Blogger.