ORT 3단계 - At the Seaside

At the Seaside


The family went on holiday.

Wilf and Wilma went, too.

그 가족이 휴가를 갔습니다.

Wilf와 Wilma 또한 갔습니다.


The hotel had burned down.

그 호텔이  불에 탔어요.


“Sorry!” Said the man.

“미안” 그 남자가 말했어요.


They looked at a new hotel.

그들은 새로운 호텔을 봤어요.


“Too expensive,” said Mum.

“너무 비싸” 엄마가 말했어요.


They looked at an old hotel.

그들은 한 오래된 호텔을 봤어요.


“No, thank you,” said Dad.

“괜찮습니다.” 아빠가 말했어요.


Every hotel was full.

모든 호텔이 꽉찼어요.


“Sorry!” Said everyone.

“미안!” 모두가 말했어요.


They had to go home.

그들은 집에 가야만했어요.


But the car broke down.

그러나, 그 차가 고장났어요.


A farmer stopped his tractor.

한 농부가 그의 트랙터를 멈췄어요.


“Can I help?” He said.

“도와줄까요?” 그가 말했어요.


The farmer had a bus.

그 농부가 버스를 가지고 있었어요..


“You can stay here,” he said.

“너는 여기 머무를 수 있어” 그가 말했어요.


“What a good holiday!” Said Wilf.

“좋은 휴가야!“ Wilf가 말했어요.

At the Seaside






추천 영상

ads
Powered by Blogger.