ORT 3단계 - Kipper’s Idea
Kipper’s Idea
Dad took Kipper to school.
아빠는 Kipper를 학교에 데리고 갔습니다.
They went past the library.
그들은 그 도서관을 지나갔습니다.
A lady was painting the wall.
한 숙녀가 벽에 그림을 그리고 있었습니다.
Kipper ran into the playground.
Kipper는 운동장으로 뛰어갔습니다.
He wanted to play.
그는 놀기를 원했습니다.
There was a drawing on the wall.
그 벽 위에는 하나의 그림이 있었습니다.
It was a drawing of Kipper.
그것은 Kipper의 그림이었습니다.
The wall looked a mess.
그 벽은 혼란해 보였습니다.
Mrs May was cross.
May여사는 화가 났습니다.
The children were painting.
그 아이들은 그림을 그렸습니다.
Kipper had an idea.
Kipper는 하나의 생각이 있었습니다.
Miss Green drew circles on the wall.
Green양은 벽에 원들을 그렸습니다.
The children painted faces.
그 아이들은 얼굴들을 그렸습니다.
The wall looked good.
그 벽은 좋아보였습니다.
Everyone liked it.
모두가 그것을 좋아했습니다.
“Good for Kipper!” Everyone said.
“좋아 키퍼” 모두가 말했습니다.