ORT 3단계 - The Snowman

The Snowman


It was snowing.

눈이 왔어요.


“Hooray,” said the children.

“야호!” 아이들이 말했어요.


They saw Wilf and Wilma.

그들은 Wilf와 Wilma를 보았어요.


Wilf was sweeping the snow.

Wilf는 그 눈을 치웠어요.


Biff had a good idea.

Biff는 좋은 생각이 있었어요.


She made a giant, snowball.

그녀는 하나의 거대한 눈덩이를 만들었어요.


Everyone pushed the snowball.

모두가 그 공을 밀었어요.


Floppy barked and barked.

Floppy는 짖고 짖었어요.


Wilf had an idea.

Wilf는 하나의 생각이 있었어요.


He wanted to play a trick.

그는 속임수 놀이를 원했어요.


The children made a giant snowman.

그 아이들은 하나의 거대한 눈사람을 만들었어요.


Wilf’s dad opened the door.

Wilf의 아빠는 문을 열었어요.


He saw the snowman.

그는 그 눈사람을 보았어요.


Wilma’s mum took a photograph.

Wilf의 엄마는 사진을 찍었어요.


The snow fell off the roof.

그 눈이 지붕에서 떨어졌어요.


“Six snowmen!” Said Wilma’s dad.

“6명의 눈사람이구나!” Wilma의 아빠가 말했어요.


The Snowman





추천 영상

ads
Powered by Blogger.