ORT 3단계 - The Rope Swing

The Rope Swing


The children went to the stream.

그 아이들은 시냇가에 갔어요


They looked at the swing.

그들은 그 그네를 보았어요.


Wilf climbed on the swing.

Wilf는 그 그네를 탔어요.


Chip pushed Wilf.

Chip은 Wilf를 밀었어요.


Floppy looked at the rope.

Floppy는 줄을 봤어요.


Biff climbed on the swing.

Biff는 그 그네를 탔어요.


Floppy barked and barked.

Floppy는 짖고 짖었어요.


Chip climbed on the swing.

Chip은 그네를 탔어요.


Floppy barked and barked and barked.

Floppy는 짖고 짖고 또 짖었어요.


Kipper went on the swing.

Kipper 는 그 그네를 탔어요.


“What a silly dog!” Said Kipper.

“바보 개!“ Kipper 가 말했어요.


Wilma went on too.

Wilma 또한 탔어요.


“What a silly dog!” Said Wilma.

”바보 개!” Wilma가 말했어요.


The children went home.

그 아이들은 집에 갔어요.


Floppy looked at the rope.

Floppy는 줄을 봤어요.


Splash! Oh no!

첨벙! 오 안돼!

The Rope Swing





추천 영상

ads
Powered by Blogger.