ORT 3단계 - The Cold Day

The Cold Day

The cold day



The children were in the sea.

그 아이들은 바다에 있었어요.


They played in the waves.

그들은 파도에서 놀았어요


Dad made them laugh.

아빠는 그들을 웃게 했어요.


Everyone was cold.

모두가 추웠어요.


Kipper was very cold.

키퍼는 매우 추웠어요. 


Everyone wanted to jog.

모두가 뛰기를 원했어요. 


Kipper sat on the rug.

카퍼는 러그 위에 앉았어요. 


“Come on, Kipper,” said Mum.

"힘내 키퍼" 엄마가 말했어요. 


“I’m too cold,” said Kipper.

"난 너무 추워," 키퍼가 말했어요.


“Come on, Kipper,” said Dad.

"힘내, 키퍼" 아빠가 말했어요. 


“I’m too cold,” said Kipper.

"난 너무 추워", 키퍼가 말했어요 


“Come and help,” said everyone.

"이리와서 좀 도와줘" 모두가 말했어요.


“I’m too cold,” said Kipper.

"난 너무 추워" 키퍼가 말했어요. 


“Ice cream!” said Kipper.

"아이스크림!" 키퍼가 말했어요. 


He ran to the van.

그는 밴으로 달려갔어요.


Everyone looked at Kipper.

“I’m not that cold,” he said.

모두가 커퍼를 봤어요.

"나는 춥지 않아" 그가 말했어요.





추천 영상

ads
Powered by Blogger.