Henry and Mudge - and the Snowman Plan (3)

Henry and Mudge 


And the Snowman Plan (3)

And the snowman Plan



Chapter 3. Snow Aliens 


By 3:00 all of the snowmen were ready for the judges.
3시까지 모든 눈사람들이 심사를 위해 준비 되었다.

Henry and his father looked around the park.
헨리와 그의 아버지는 공원을 둘러보았다.

There were snowpeople.
거기에는 눈사람들이 있었다.

There were snowcats.
거기에는 눈 고양이들이 있었다.

There were snowdogs.
거기에는 눈 개들이 있었다.

There were snow aliens.
거기에는 눈 외계인도 있었다.

And one person had built a snow Abraham Lincoln.
그리고 한 사람은 눈으로 에이브러햄 링컨을 만들었다.

“Wow!”said Henry.
“와!” 헨리가 말했다.

The judges walked all around.
심사위원들이 돌아 다녔다.

Henry was feeling nervous.
헨리는 떨리는 기분이었다.

He held Mudge’s collar.
그는 머지의 목줄의 잡았다.

Holding Mudge’s collar always helped when Henry was nervous.
헨리가 떨릴때는 항상 머지의 목줄을 잡는 것이 도움이 되었다.

“I hope they like ours,” Henry said.
“나는 희망해 우리것을 좋아하기릴,” 헨리가 말햇다.

“Me too,”said Henry’s dad, holding Mudge’s collar on the other side.
“나도,” 헨리의 아빠가 말했다. 반대쪽에서 머지의 목줄을 잡았다.

Finally the judges arrived.
마지막으로 심사위원들이 도착했다.

They looked carefully at the snowman Henry and his father had built 
그들은 헨리와 그의 아버지가 만든 눈사람을 주의 깊게 살펴보았다.

They looked at the front.
그들은 앞을 보았다.

They looked at the back.
그들은 뒤를 보았다.

They looked all around.
그들은 주변을 둘러보았다.

Finally one of them asked, “What is it?”
마지막으로 그들 중 한 명이 물었다.“이게 뭐야?”

“It’s my dad when he’s painting a chair,” said Henry.
“그것은 나의 아빠가 의자를 칠할때에요,” 헨리가 말했다.

The judges looked again and laughed and laughed.
그 심사위원은 다시 보고 웃고 또 웃었다.

Mudge wagged and drooled on their boots.
머지는 꼬리를 흔들고 침을 흘렸다 그들의 부츠위에

When the winners were announced, first place went to Abraham Lincoln. 
우승자가 발표되었을때, 첫 번째는 에이브러햄 링컨이 차지했다.

Second place went to a snow leopard.
두번째 자리는 눈 표범에게 돌아갔다.

And third place went to the snowman with paint in his mustache.
그리고 세번째 자리는 콧수염에 페인트가 묻은 눈사람이었다.

“Yay!” Yelled Henry.
“만세!” 헨리가 소리쳤다.

Henry and Henry’s father proudly looked at their prizes.
헨리와 헨리의 아버지는 그들의 상을 자랑스럽게 보았다.

One was purple ribbon.
하나는 보라색 리본이었다.

It said THIRD PLACE WINNER, MOST ORIGINAL SNOWMAN.
그것은 말했다 3등상 가장 독창적인 눈사람.

And the other prize was a big box of snowman cookies.
그리고 다른상은 큰 상자의 눈사람 쿠키였다.

“I sure am glad you’re a messy painter, Dad,” said Henry.
나는 기뻐, 네가 더러운 화가라서, 아빠,” 헨리가 말했다.

“I’m an even messier eater,” said Henry’s father.
“내 밥 먹는 모습은 더 지저분하지,” 헨리의 아빠가 말했다.

And he and Henry and Henry’s big dog Mudge took their prizes home and made a wonderful cooked mess.

그리고 그와 헨리 그리고 헨리의 큰 개 머지는 가져갔다 그들의 상을 집으로 그리고 멋진 난잡한 식사를 즐겼다.

추천 영상

ads
Powered by Blogger.